Система шкільного менеджменту - EDUkIT стає School Champion

Khan Academy у вашому класі

Комп'ютерні технології часто вносять значні зміни в навчальний процес, викликають складності і, як наслідок, опір з боку адміністрації, педагогів, учнів. Як максимально непомітно і без зайвих проблем використовувати ресурси Академії Хана в навчальному процесі?

Є декілька способів того, як з користю застосувати матеріали Академії на уроці. Нижче ви знайдете короткі описи та рекомендації з чотирьох найпоширеніших моделей впровадження (по кожній з них ми відзняли відео, що ілюструє процес).

Самый простой способ начать работать с Академией Хана Проста модель

Почніть використовувати Khan Academy додатково до класної роботи. Можна почати з найлегшого. Так учні будуть відчувати, що вони домоглися успіху, вже знають і розуміють деякі теми. Це хороша можливість для знайомства з нестандартним підходом у викладанні і, власне, з самим сайтом Академії Хана.

При цьому дуже важливо:

  • систематично звертатися до ресурсів Академії (займатися по ним певну кількість часу кожен тиждень – рекомендується приділяти не менше, ніж півгодини);
  • ставити перед собою невеликі цілі (вирішуйтесь, яких результатів хочете досягти через місяць після навчання з Академією Хана. Ми радимо почати з такої - владнати всі технічні питання. Усуньте всі проблеми з обладнанням протягом 1-2 місяців. Це ключовий момент у впровадженні);
  • упорядкувати сам процес (розташування комп'ютерів у класі, обізнаність учнів у користуванні комп'ютером, вихід в інтернет та ін.);
  • практикувати заняття, на яких учителями виступають самі учні (УСУ).

Чергування станцій

Чередование Ця модель передбачена для класів з невеликою кількістю комп'ютерів.

Як видно на малюнку, клас поділяється на три групи. У кожної групи свої завдання.

Перша група сидить за комп'ютерами або іншими пристроями з доступом в інтернет (на малюнку зображені помаранчевими рисками). У цій групі можуть займатися діти, яким потрібно надолужити згаяне або ж повторити матеріал. Так можна визначити, хто з учнів ще не готовий до сприйняття нової теми і кого потрібно підтягнути. Так само сюди можуть входити й успішні учні. Дайте таким дітям вирватися вперед, вивчити новий матеріал, можливо, вирішити складніші завдання разом з Khan Academy.

Друга група працює з учителем (літера «У» на малюнку позначає вчителя). З цими дітьми можна провести семінар або звичайне практичне заняття. Перегляньте перед уроком результати успішності кожної дитини. Можливо, ви визначите кілька учнів, у яких проблеми з однією і тією ж темою. На це й націлена дана схема роботи.

Третя група учнів працює колективно, разом вирішуючи поставлене перед ними завдання. Це можливість для дітей налагодити контакт один з одним, навчитися командній роботі та взаємодопомозі. Дуже добре, якщо в цій групі будуть займатися яким-небудь загальним проектом.

Навчальна лабораторія

Обучение с Академией Хана в школе Модель, про яку піде мова, дуже популярна в школах, де є комп'ютерні лабораторії (класи), обладнані за принципом 1 учень:1 комп'ютер.

Навчання організовано в два етапи.
Перший урок
(наприклад, математики) проходить у звичайному класі. Учитель дає новий матеріал, розглядає кілька прикладів. На другому уроці заняття переноситься в комп'ютерний клас, де у кожного учня є робоче місце з виходом в інтернет (комп'ютери на малюнку - помаранчеві рисочки).

Що відбувається на такому уроці:

  • ви можете надати учням вільний час, який вони приділять самоосвіті в рамках сайту Khan Academy;
  • відео Академії можуть супроводжувати матеріал, який ви зараз проходите, тобто доповнювати традиційний урок;
  • уроки з Академією Хана можуть бути спрямовані на індивідуальні потреби кожної дитини: надолужити згаяне, удосконалити свої знання або спробувати освоїти новий матеріал самостійно.

Головне в цій моделі те, що кожен повинен ставити перед собою завдання – класні та індивідуальні. Наприклад, впродовж тижня учень повинен вирішити п'ять завдань. Три завдання стосуються освоєння матеріалу, який проходять в класі, а дві формулюються індивідуально. У цьому випадку діти освоюють не тільки новий матеріал, але і вдосконалюють свої знання.

Ще одна перевага проведення занять у комп'ютерній лабораторії в тому, що поки інші учні зайняті переглядом відео, ви можете приділити увагу групі дітей, яким дійсно потрібна допомога у засвоєнні матеріалу, або присвятити цей час сильним учням і попрацювати з ними над яким-небудь проектом.

Інтерактивний клас

Интерактивный класс Якщо ви зацікавлені в тому, щоб учні самостійно визначали швидкість вивчення матеріалу, то інтерактивний клас – це те, що потрібно.

Ця модель передбачає роботу в групах і може бути застосована, коли йде повторення матеріалу за семестр, за рік, за кілька років чи за весь період навчання.

Тут учні виступають так званими «драйверами», тобто самостійно управляють процесом навчання. Вони не слухають лекційний матеріал, не пишуть конспектів. У кожного своя задача. Деякі виконують завдання на картках, інші – дивляться відео. І найголовніше, що діти витрачають на виконання завдання стільки часу, скільки їм насправді необхідно.

Схема роботи «вчителем виступає учень». На малюнку – дві групи таких учнів. В обох випадках вони сидять один за одним за комп'ютерами (відзначені помаранчевими рисками). Учні обговорюють пройдений матеріал, діляться своїми знаннями, допомагають один одному.

У лівому нижньому куті знаходиться, так би мовити, сама тиха група учнів. У кожного з них індивідуальне завдання (виконують вправи або дивляться відео).

Достатню кількість часу слід приділити груповій взаємодії і роботі над проектами (на малюнку – верхній лівий кут). Такого роду заняття дають можливість учням досягти успіху в предметі, зайнятися творчою дослідною роботою.

Слід виділити 4 основні моменти при роботі в такому класі:

  • інформація (учителю необхідно знати рівень кожного учня, щоб підібрати матеріал, організувати групи);
  • управління (учитель повинен слідкувати за роботою кожної з груп, щоб не виникло хаосу);
  • планування (учитель повинен продумати, чим він займе дітей, які впораються раніше за інших);
  • час (враховувати час на те, щоб зайти в клас, зайняти місця, ознайомити учнів із завданнями, які перед ними поставлені).

Наведені моделі не догма

Ви можете вносити свої зміни, ваш урок – це ваша фантазія. Не бійтеся нововведень. Повірте, такі заняття сподобаються учням, а їх успішність у класі підвищиться.

Тих, хто зацікавився у використанні матеріалів Академії Хана на своїх шкільних уроках, просимо звертатися до нашої команди. Ми підтримаємо вас і порадимо, як зробити це найбільш ефективно (пишіть нам на khan@schoolchampion.com) – і ваша історія успіху буде вписана у верхніх рядках українського досвіду Академії.

Найбільш активні вчителі отримають цінні призи від School Champion.

Навчайтеся та навчайте із задоволенням!

Кiлькiсть переглядiв: 155

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.